سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چند نکته ضروری در طراحی پوستر

پوسترها یک وسیله معمولی برای انتقال اطلاعات به مخاطبان هدف بودند. اما در روزگار مدرن ، پوسترها به یک استراتژی موثر بازاریابی تبدیل شده اند که توجه مردم را به سمت رویداد مربوط به تجارت جلب می کند. طراحی پوستر خوب برای محصولات یا خدمات ، قیمت ها و سایر پیشرفت های تجاری حتی می تواند بینندگان را به خریداران بالقوه تبدیل کند.

پوسترها اکنون یک وسیله مقرون به صرفه برای ارتقاء مشاغل هستند. بسیاری از بازاریابان برای تبلیغ محصولات یا خدمات تازه معرفی شده خود ، اقدام به تبلیغات تبلیغاتی می کنند. آنها همچنین برخی از کاهش ها در قیمت های خود را با استفاده از یک پوستر اعلام می کنند. از آنجا که مشاغل کوچک به دنبال کاهش هزینه های خود در تبلیغات و بازاریابی هستند ، پوسترها ابزار مورد علاقه آنها برای جلب توجه مشتریان است.

یکی از عناصر اصلی در طراحی پوستر اندازه های مختلف آن است. طراحی پوستر در اندازه های مختلفی ارائه می شود. اما اندازه های رایج 8.5 در 11 اینچ و 11 در 17 اینچ و 22 در 34 اینچ است. همچنین فرمت های بزرگتر مثل 24 در 36 اینچ وجود دارد. در حالی که پوسترها معمولاً با یک جهت عمودی طراحی می شوند ، اما به صورت افقی نیز طراحی می شوند.

پوسترها را می توان به هم ریختگی یا سر راست نشان داد. اگر بیش از حد از رنگ ها ، فونت ها ، تصاویر یا چهره های متحرک در انتقال اطلاعات استفاده شود ، بینندگان را گیج می کند. اما یک طراح با تجربه فقط چند عنصر را ترجیح می دهد تا بینندگان بتوانند روی پیام تمرکز کنند.

قدرت پوسترها در ایجاد آگاهی در مورد یک موضوع یا انتقال پیام مارک و جلب توجه مخاطب در خرید محصولات یا خدمات بسیار زیاد است. این را می توان از برخی طرح های پوستر که با مهارت های خلاقانه آنها متحیر می شوید ، ارزیابی کرد. بعد از اینکه الهام بخشید تا کاری خلاقانه انجام دهید ، آماده اید که پوستری را برجسته کنید.

در اینجا نکات اساسی در طراحی پوستر آورده شده است:

01. باید از راه دور قابل خواندن باشد

پوسترها به دلیل اندازه های بزرگ از فاصله مناسب قابل مشاهده هستند. اما اطلاعاتی که آنها منتقل می کنند نیز باید از فاصله معقول قابل خواندن باشند. مردم اهمیتی نمی دهند که یک پوستر خیلی نزدیک باشد تا آن را بخواند. بسیاری از آنها پوستری را در چاپ های زیبا نخوانده اند.

متن در قالب پوستر در سه لایه مجزا نمایش داده می شود . در بالا ، یک عنوان با حروف پررنگ وجود دارد. به دلیل فونت های بزرگتر از فاصله دور قابل خواندن است. از یک تایپ خواندنی اما جالب توجه استفاده کنید.


سطح دوم متن جزئیات است. اطلاعات اولیه و پیام پوستر خود را اراِئه دهید. اما سایز فونت جزئیات را طوری ارائه دهید که نیمی از عنوان اصلی باشد. یا اگر می خواهید از یک مقیاس بزرگتر استفاده کنید ، مطمئن شوید که آن را به طور مشخص از تیتر جدا کرده اید. سایر جزئیات که از اهمیت کمی برخوردار هستند می توانند در قسمت پایین پوستر در فونت های کوچکتر گنجانده شوند.

02. کنتراست ایجاد کنید

مردم این روزها وقت ندارند که به چیزهای پیرامون خود توجه کنند. زمان توجه آنها امروز کوتاهتر از گذشته است. آنها اهمیتی نمی دهند که یک پوستر را از نزدیک ببینند ، مگر اینکه طراحی آن آنها را مجبور به انجام چنین کاری کند. اما اگر برخی از عناصر کنتراست وجود داشته باشد ، وقتی به پوستر شما نگاه می کنند ، توجه آنها را جلب می کند.

کنتراست باعث می شود که چیزها را فوراً ببینیم زیرا تفاوت بزرگی بین این دو عنصر وجود دارد. بنابراین ، می توانید از رنگ های تیره و روشن استفاده کنید. سیاه خالص و سفید خالص مقادیر نهایی رنگ کنتراست را ارائه می دهد. همچنین می توانید متن تاریک را با یک پس زمینه روشن ترکیب کنید. بنابراین ، به جای استفاده از پالت رنگ یکنواخت ، شما باید رنگ هایی را انتخاب کنید که کاملاً متفاوت به نظر می رسند. به طور مشابه ، از فونت های مناسب با اندازه های مختلف استفاده کنید که افراد بتوانند به راحتی از فاصله دور مشاهده کنند.


در واقع ، کنتراست از راه های مختلف توسط یک طراح پوستر قابل دستیابی است. با قرار دادن آلی در برابر هندسی و لبه ها در برابر گوشه ها می توان با شدت رنگ و شکل آن اطمینان حاصل کرد. همچنین هنگامی که به کنتراست به عنوان یک عنصر طراحی تاثیرگذار فکر می کنید می توانید مقیاس را در مقابل سایز آزمایش کنید. تضاد فاصله و فضای سفید نیز می تواند توجه را به خود جلب کند. تکنیک های دیگر شامل کنتراست با تکرار و الگوها ،مجاورت و جدایی ، ترکیب فونت و ویژگی های پیچیده و ساده می باشد.

03. مکان را در نظر بگیرید

یکی از مواردی که هنگام ایجاد طراحی پوستر باید در نظر گرفته شود ، مکان قرارگرفتن پوستر است. بدانید که پوستر در کجا قرار خواهد گرفت. اما بسیاری از عوامل مانند اندازه پوستر و درهم ریختگی بصری به مکانی که پوستر قرار می گیرد، بستگی دارد. مردم باید بتوانند تماس شما برای اقدام را ببینند. این یک عامل اساسی است. به عنوان مثال ، اگر پوستر شما روی دیوار سبز آویزان است ، ممکن است بخواهید از یک رنگ متضاد استفاده کنید.


شما باید به صراحت در مورد مکانی که پوستر در آن ظاهر می شود ، به طراح ، که از خدمات طراحی گرافیکی استفاده می کند،توصیح دهید. ممکن است یک سایت فیزیکی یا یک سایت آنلاین باشد. طراح مکان را در نظر می گیرد و پوستر را بر این اساس طراحی می کند.

04. متفاوت باشید

پوستر شما یا بصورت آنلاین منتشر می شود یا در تابلو اعلانات نمایش داده می شود. بسیاری از پوسترهای دیگر در حال حاضر در این مکان ها وجود دارند. بنابراین پوستر شما برای جلب توجه مردم باید سخت رقابت کند. برای رقابت برای جلب توجه مخاطبان ، پوستر شما باید متفاوت باشد. باید یک تصویری دیدنی و جذاب باشد. وقتی افراد از کنار پوستر می گذرند ، باید نگاهشان طوری جذب شود که به طور عمیق مطالب شما را بخوانند. اگر این اتفاق نیفتد ، طراحی نیاز به پیشرفت دارد.

 

منبع : http://koala.royablog.ir/post/4/%DA%86%D9%86%D8%AF+%D9%86%D9%83%D8%AA%D9%87+%D8%B6%D8%B1%D9%88%D8%B1%D9%8A+%D8%AF%D8%B1+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%B1


جواب بازی آمیرزا

جواب بازی آمیرزا

آمیرزا عنوان یک بازی ویدئویی توسعه‌یافته در ایران است که برای سکوی اندروید و آی او اس عرضه می‌شود. تا مرداد 1397، این بازی با پنج میلیون نصب در کافه بازار، پرطرفدارترین نرم‌افزار این فروشگاه بوده است.آمیرزا یک بازی «حدس کلمات» است که در آن جواب مسئله کلمه? فارسی ساده‌ای است که از ترکیب حرف‌های فارسی حاصل می‌شود. این بازی حدود 1000 مرحله دارد.این بازی در آذر 1396 عرضه شد و در هفتمین جشنواره بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای تهران نامزد دریافت دیپلم افتخار در شاخه دستاورد موسیقی بود.در این نرم‌افزار «خریدهای درون‌برنامه‌ای» گنجانده شده‌است.

جالب است بدانید این بازی داستان اصلی ندارد و اصلا داستان محور نیست، ولی یک داستان خیالی زیبا دارد، در یک روستای سنتی ایرانی شخصیتی است که به مکان‌های مختلف مانند گرمابه می‌رود و با میرزا دلاک مشتمالیان یا میرزا پنبه‌زن خوشنواز شروع به بازی می‌کند.

یکی از موارد ی که در بالا هم مطرح شد طراحی زیبا و رنگ نواز بازی آمیرزا می باشد که در کنار موسیقی دل نواز ایرانی ، کاری کرده تا شما به آمیرزا پایبند شوید. با پرداخت های درون برنامه ای میتوانید جواب سوالات را زودتر بیابید.چالش‌های روزانه یکی از بخش‌هایی است که تنوع را به بازی آمیرزا آورده است و می‌توانید آن را تجربه کنید. در این چالش، کلمات چند‌حرفی را حدس می‌زنید و امتیاز بیش‌تری را به صندوق خود اضافه می‌کنید. امتیازات به شما کمک می‌کنند که راهنمایی‌هایی را در بازی داشته باشید و با آشکار شدن یک حرف از اولین کلمه حدس زده‌نشده، به حل کردن آن نزدیک شوید. همیشه این روند ثابت است و به منظور دریافت راهنمایی می‌توانید 45 سکه پرداخت کنید و حرف اول اولین کلمه مرحله را باز کنید. هر‌مرحله به صورت منحصربه‌فرد طراحی شده است و تغییری در کلمات آن در نسخه‌های مختلف بازی وجود ندارد، بنابراین تقلب در بازی به ساده‌ترین شکل ممکن صورت خواهد پذیرفت. خریدهای درون برنامه‌ای در بازی قرار داده شده است تا امتیاز اضافی خریداری کنید و در صورت کلافه‌شدن از پیدا نکردن کلمات، بتوانید راهنمایی‌‌های بیش‌تری طلب کنید.

دانلود بازی آمیرزا

دانلود از گوگل پلی  دانلود از کافه بازار

جواب کامل بازی آمیرزا

جواب بازی آمیرزا

جواب های بازی آمیرزا مرحله 1

1- سگ، سنگ
2- زن، گز، زنگ
3- آش، آتش
4- کاخ، خاک
5- هوا، آهو
6- پتو، توپ
7- ری، شر، ریش، شیر
8- فک، شک، کش، کف، کفش، کشف
9- رخ، سر، رس، خر، سرخ، خرس
10- بد، آب، باد، ادب، ابد
11- دکل، کلید
12- دیس، سفید
13- حفظ، حفاظ، حافظ
14- پری، پیر، پنیر
15- شنا، آشنا
16- میل، لیمو
17- یاس، سایه، سیاه
18- باز، بازی، زیبا
19- آدم، دما، دام، مداد
20- بنا، تاب، نبات
21- رنج، برج، برنج
22- مشک، شکم، تشک، تمشک
23- رمز، رزم، مرز، ترمز
24- ریل، یار، ریال
25- کلم، ملک، ملکه، کلمه
26- پاک، پتک، پاکت
27- هنر، رهن، قرن، نهر، نقره
28- شال، بال، بلا، بالش
29- آهک، کوه، کاه، کاوه، کاهو
30- میخ، خیر، مریخ، خمیر
31- تاس، مات، ستم، ماست، تماس
32- توپ، سوپ، پتو، سوت، پوست
33- آهن، نگاه، گناه، آهنگ
34- رود، دور، گود، گرد، گور، گردو
35- آتش، شتر، ترش، رشت، تار، ارتش، تراش
36- سال، سیل، گیلاس
37- شاه، شنا، شانه، شاهین
38- وان، نفس، فانوس
39- زین، بیل، لیز، زنبیل
40- دست، دشت، تشک، شکست، دستکش
41- دین، دنیا، امید، دامن، میدان
42- بام، ماه، بیمه، ماهی، بامیه
43- بیل، بال، بلا، گلاب، گلابی
44- سیم، اسم، نسیم، سینما، سیمان
45- ساز، گاز، ارز، راز، گرز، گراز، زاگرس
46- سنت، سیب، بیست، تنیس، بستنی
47- گلو، هلو، لوله، گلوله
48- ریز، شیر، ریش، شیار، شیراز
49- کوه، هوش، کشو، شکوه، کاوه، کاهو، هواکش
50- کلم، میل، سیم، ملک، سیل، کلسیم
51- بنا، آبان، انبر، انار، باران، انبار
52- راه، ابر، بره، ابرو، بهار، روباه
53- کار، تار، ترک، کتان، کنار، کارت، تانک، تانکر
54- بوس، سکو، اسب، سبک، باک، واکس، کاسب، کابوس
55- آلو، لبو، ویلا، لوبیا
56- ریل، لیف، تیر، فیل، رتیل، لیتر، فیلتر
57- آجر، برج، باج، ابرو، جواب، جارو، جوراب
58- تاس، اسکی، ساکت، تاکسی، اسکیت
59- تره، هرات، تنها، تهران، ترانه
60- آخر، خطا، خار، خطر، خاطره
61- اسب، سیب، آسیا، آسیب، آسیاب
62- تیز، زیپ، پیاز، پیتزا
63- شور، خوش، رخش، گور، گوش، خرگوش
64- وان، آلو، ویلا، وانیل، لیوان
65- سرب، برس، سبز، ساز، بارز، سراب، سرباز، بازرس
66- بره، خبر، خزر، خبره، برزخ، خربزه
67- سکو، سرو، عکس، کور، عروس، عروسک
68- تیر، تاب، ترب، تبر، ربات، تایر، باتری
69- کشو، کال، شال، لواش، لواشک
70- پری، پسر، سپر، پیر، سیر، ساری، اسیر، پاریس
71- سطل، طلا، سال، سالن، سلطان
72- بارز، آزار، ابزار، بازار
73- خیر، آخر، خار، خبر، خیار، خراب، بخار، بخاری
74- هوش، آشوب، شهاب، باهوش
75- بدن، بند، نبرد، برده، رنده، نرده، بندر، برنده
76- خنگ، رنگ، چرخ، چنگ، خرچنگ
77- آجر، جان، جاری، نجار، ناجی، ارنج، انجیر
78- نصب، بنا، بانو، صابون
79- شال، شور، شورا، واشر، لواش، شلوار
80- هند، دین، دنیا، آینه، دهان، دانه، آینده، ناهید
81- گرد، کند، رنگ، درک، گردن، کرگدن
82- سکه، کال، لکه، کلاس، کلاه، هلاک، کاسه، اسکله
83- بچه، چرب، چتر، تبر، ترب، تره، تربچه
84- دفن، سند، نفس، داس، فساد، اسفند
85- شام، شنا، ماش، منشی، ماشین، نمایش
86- لگن، گلو، لنگ، گاو، الگو، انگل، واگن، النگو
87- نور، سوت، ترس، تور، ستون، تونس، تنور، سنتور
88- نمد، چمن، نادم، دامن، چمدان
89- مال، اسم، سالم، سلام، اسلام، الماس
90- کود، کشو، کدو، دوش، دود، دودکش
91- برس، سرب، هراس، سراب، بهار، سهراب
92- شال، آتش، تشک، کال، کاشت، تلاش، شکلات
93- مهم، سمج، سهم، جسم، مجسمه
94- پاک، نیک، پیک، پیکان
95- کمر، مار، کرم، نرم، نمک، کار، کنار، کمان، رمان، کرمان
96- تاس، ترس، هراس، راست، هرات، ستاره
97- تور، اتو، روز، زور، آرزو، تراز، وزارت، ترازو
98- باک، رکاب، کبیر، کاری، باریک
99- نور، روان، بانو، ابرو، انبر، نوار، بوران، روبان

جواب های بازی آمیرزا مرحله 100

100- نشر، رنج، شرط، جشن، شطرنج

101- چاه، چاپ، پره، چهار، چاره، پارچ، پارچه
102- لبو، وام، بام، مبل، بوم، مال، آلبوم
103- دور، رود، دلار، دارو، داور، اردو، لودر، دلاور
104- قله، لقب، قلب، قبله، قبیله
105- کور، سکو، نور، نوک، نوکر، کنسرو
106- قاب، قلب، لقب، قالب، قلاب، قالی، بقالی
107- دیو، دیر، داور، یاور، رویا، دریا، دارو، اردو، رادیو، دیوار
108- کنج، جنگ، جشن، گنج، گنجشک
109- رنج، جان، نجار، روان، نوار، جارو، جوان، جانور
110- دکه، درک، شهر، کره، شکر، شهرک، درشکه
111- گره، رنگ، سنگ، سرنگ، نرگس، سنگر، سرهنگ، گرسنه
112- سفت، سفر، راست، فرات، فارس، افسر، سفارت
113- نرم، سند، رسم، مرد، نمد، دسر، درس، سرد، سمندر
114- باج، زوج، بازو، جواب، جواز، بازجو
115- ریه، دیه، دیر، دایه، دریا، دهیار، دایره
116- گرم، مرگ، خرس، سرخ، مگس، رسم، خرمگس
117- جان، جنس، باج، سنجاب
118- کوه، کشو، هوش، کفش، کشف، شکوه، شکوفه
119- ترک، تیر، کتری، کبیر، برکت، تبریک، کبریت
120- حال، سلاح، ساحل، اسلحه
121- مزد، دامن، نماز، زمان، نادم، نامزد
122- زجر، زین، ریز، رنج، زنجیر
123- درد، خدا، داد، خرد، خرداد، رخداد
124- مشک، ماش، کرم، شکم، کمر، شام، شکر، شکار، مراکش
125- صفا، اصل، فال، فصل، فاصله
126- پیر، پری، زور، پرز، روز، زیپ، وزیر، پرویز، پیروز
127- لحن، لنز، نوح، وزن، زحل، حلزون
128- بشر، شتر، شهر، رشت، ترش، رشته، شهرت، شربت، بهشت، برشته
129- اتو، سوت، تور، سوار، راست، راسو، اورست، روستا
130- وزن، وام، موز، زانو، زمان، نماز، آزمون
131- متن، مات، توان، وانت، تومان، مانتو
132- موش، شهر، مهر، رشوه، شوره، شوهر، مشهور
133- گاو، گوی، واگن، گونی، یوگا، گونیا
134- نگاه، بانگ، گناه، آهنگ، انبه، بنگاه
135- شخم، شاخ، خشم، خام، اخم، موش، خوش، خاموش
136- درون، روان، نادر، نوار، دوران، اروند
137- سیل، سیب، لباس، آسیب، سبیل، ابلیس، سیلاب
138- باد، ادب، ابد، بام، آباد، بادام
139- رنگ، برگ، انبر، گران، بانگ، نگار، آبرنگ
140- صوت، وصیت، تصور، صورت، تصویر، صورتی
141- نرم، مرض، ضامن، رمان، رمضان
142- مات، ستم، تماس، ماست، مساحت، تمساح
143- بام، امیر، مربی، مربا، بیمار
144- موش، نوش، دوش، شنود، دشمن، دمنوش
145- دین، قند، نقد، دنیا، قنادی
146- کور، نوک، نوکر، کنار، کارون
147- گدا، لنگ، لگن، لگد، انگل، گلدان
148- ترک، ریه، کره، تیره، کتری، تکیه، ترکیه
149- وزن، زین، تیز، زینت، ونیز، زیتون
150- مار، مرد، رمان، نادر، نادم، مادر، مدار، دامن، درمان
151- تتو، تاب، توت، تابوت
152- رخت، خیر، تایر، خیار، تاخیر، تاریخ
153- سنگ، گیس، نگین، سنگین
154- رنج، نان، جان، آرنج، نجار، نارنج
155- عمو، نوع، مانع، عمان، معنا، معاون
156- شاخ، آذر، رخش، خراش، آذرخش
157- بغل، لغت، تیغ، بلیت، غیبت، تبلیغ
158- تیم، رحم، حرم، حرمت، رحمت، حریم، تحریم
159- یکتا، کاری، کتری، تایر، کارت، کتیرا، تاریک
160- سیر، سفر، ساری، سفیر، فارس، افسر، فارسی
161- رمق، مهر، قبر، قهر، رقم، برق، مقبره
162- کشو، کور، شکر، روکش، کشور، کوروش
163- سیم، رسم، مرسی، موسی، سمور، مسیر، موسیر
164- آوا، آوار، اهورا، آواره
165- چای، چال، خال، خالی، خیال، یخچال
166- درس، دیر، دسر، پدر، دیس، سرد، پسر، سپر، پردیس
167- نجف، نفس، جان، جنس، اسفنج
168- هود، دهل، هلو، هالو، لوده، آلوده
169- آتش، گشت، تنگ، نشت، شنا، انگشت
170- قله، قلم، ماه، مهال، لقمه، قلمه، مقاله، ملاقه
171- مروت، مترو، تورم، تومور، موتور
172- مرز، رزم، میز، رمز، امیر، مزار، میرزا
173- نقل، قله، ناله، لانه، نهال، نقاله
174- رسم، سرما، سوار، راسو، سمور، سماور
175- قوا، وقت، فوت، افق، تقوا، توقف، توافق
176- فنر، نفس، سفر، افسر، هراس، رفاه، فارس، سفره، فرانسه
177- ریه، پاره، آینه، پناه، پینه، پنیر، پیراهن
178- انار، ایران، ناهار، رایانه، یارانه
179- گود، سود، سنگ، دفن، سوگند، گوسفند
180- چین، چای، چادر، چنار، دریا، نادر، دنیا، دینار، دارچین
181- باک، نیک، کتاب، تانک، کتان، تنبک، بانک، بیات، نبات، کابینت
182- گنج، دنج، هند، جنگ، گنجه، نهنگ، گنده، جنگنده
183- نوش، نوه، موش، میوه، منشی، میهن، شیوه، شومینه
184- نوک، نیک، نمک، کمان، کمین، کامیون
185- قاب، قسم، ساق، ماسه، سهام، ساقه، سماق، مسابقه
186- مهر، اخم، خام، پاره، خرما، خمره، خامه، خمپاره
187- جان، نجف، نان، اسفنج، فنجان، فسنجان
188- کمد، نمک، کند، دکان، کمان، نادم، دامن، نمکدان
189- سوت، تورم، رستم، سرمه، سوره، مترو، همسر، سمور، تسمه، سورتمه
190- حنا، صبح، نصب، حبه، صحنه، انبه، صاحب، صبحانه
191- لیز، لبو، ویلا، زیبا، بازو، ویزا، لوزی، زالو، بازی، زابل، لوبیا، زولبیا
192- کاج، ساق، کنج، ساکن، جناق، سنجاق، سنجاقک
193- ساز، متن، مات، نماز، ماست، زمان، تماس، زمستان
194- تانک، کارت، کتان، تانکر، کنترل، کلانتر
195- توان، نوبت، وانت، نبات، بانو، آبان، توانا، اتوبان
196- پلک، پاک، پیک، پلاک، پلکان، پیکان، پلیکان
197- مبل، لبو، ویلا، بومی، لیمو، مایل، لوبیا، آلبوم، موبایل
198- سلام، سالم، سالن، نسیم، سینما، سیمان، سلمانی، سلیمان
199- جوش، جشن، دوش، شاد، دانش، جواد، جوان، جادو، وجدان، دانشجو

جواب های بازی آمیرزا مرحله 200


متن های زیبا و قشنگ

عکس متن زیبا

متن زیبا 

درختی می افتد همه متوجه صدای افتادنش می شوند ویک جنگل رشد میکند وکسی متوجه نمی شود
مردم اینگونه هستند به خاص بودن تو توجه نمی کنند بلکه به افتادنت توجه میکنند …
پس مواظب جای پایت باش

………………………………………………………………………………………

الگوی زیبایی برای دیگران باش.
سعی کن کسی که تو را می بیند، آرزو کند مثل تو باشد.
از ایمان سخن نگو، بگذار از نوری که بر چهره داری، آن را احساس کنند.
از عقیده نگو، بگذار با پایبندیِ تو آن را بپذیرند. از عبادت سخن نگو، بگذار آن را جلوی چشمشان ببینند.
از اخلاق برایشان نگو، بگذار آن را از طریق مشاهد? تو بپذیرند.
از تعهد برایشان نگو، بگذار با دیدن تو، از حقیقت آن لذت ببرند. بگذار مردم با اعمال تو “خوب بودن” را بشناسند.

………………………………………………………………………………………

بهترین نمودار زندگی چیست؟
این که در میان مردم زندگی کنی
ولی هیچگاه به کسی زخم زبان نزنی،
دروغ نگویی،
کلک نزنی
و سوء استفاده نکنی،
این شاهکار است …
?زم نیست یکدیگر را
“تحمل” کنیم،
کافیست همدیگر را “قضاوت” نکنیم.
?زم نیست برای “شادکردن” یکدیگر ت?ش کنیم،
کافیست بهم “آزار” نرسانیم.
?زم نیست دیگران را اص?ح کنیم،
کافیست به”عیوب” خود بنگریم.
حتی ?زم نیست یکدیگر را “دوست”داشته باشیم،
فقط کافیست “دشمن” هم نباشیم.
آری، در کنار هم شاد بودن و با آرامش زیستن، بهترین نوع زندگی است…

………………………………………………………………………………………

هر 60 ثانیه ای رو که با عصبانیت، ناراحتی و یا غم بگذرانی، از دست دادن یک دقیقه از فرصتی برای خوشبختی است که دیگر به تو باز نمیگردد.
زندگی کوتاه است.
قواعد را بشکن،
سریع فراموش کن،
به آرامی ببوس،
واقعاً عاشق باش،
بدون محدودیت بخند،
و هیچ چیزی که باعث خنده ات میگردد را رد نکن.

متن زیبا جذاب

متن برای تلگرام

عطرهای خوب به قدری خوبند که حتی شیشه های خالی شان هم بوی خوب می دهد !
آدمهای خوب مثل عطرهای خوبند
به قدری خوب که همیشه یادشان به آدم حس خوبی میدهد !
حتی اگر از این آدمها دور باشی باز هم خوبی شان نصیبت میشود !

………………………………………………………………………………………

در باز? زندگ?
?اد م? گ?ر?
اعتماد به حرفها? قشنگ بدون پشتوانه
مثل آو?ختن به طناب? پوس?ده ست
?اد م? گ?ر?
نزد?ک تر?ن ها به تو گاه? م? توانند
دورتر?ن ها باشند
?اد م? گ?ر?
کم کم خودت را دوست داشته باش?
که سرما?ه گرانبها? هر آدم?
تنها خودش هست …

………………………………………………………………………………………

من رای میدهم,
به چشمهای مادرم,
به دستان ترک خورده پدر,
دو نماینده ,
دلسوز و
فداکار و
کاردان,
میخواهم شهر دلم را آباد کنم

متن زیبای عاشقانه

متن عاشقانه قشنگ

برای به دست آوردن یک دل ، همانطور که هستی باش …!
صداقت موثرترین تیری هستش که به قلب هدف میشینه …
هدفت رو با نقشه های جور وا جور آلوده نکن …!

………………………………………………………………………………………

دل های بزرگ و احساس های بلند، عشق های زیبا و پرشکوه می آفرینند

………………………………………………………………………………………

همیشه فردایی نیست تا زندگی فرصت دیگری برای جبران این غفلت‌ها به ما دهد
کسانی را که دوست داری همیشه کنار خود داشته باش
و بگو چقدر به آن‌ها علاقه و نیاز داری
مراقبشان باش

………………………………………………………………………………………

میدانی آدمهای ساده
ساده هم عاشق میشوند
ساده صبوری میکنند
ساده عشق میورزند
ساده میمانند
اما سخت دل میکنند
آن وقت که دل میکنند
جان میدهند…

متن زیبا فلسفی

متن مفهومی فلسفی

هر چیزی که در مسیر زندگیت قرار میگیره پاسخ درخواستیه که به کائنات سفارش دادی
و این پیام دعوت به اون حس درونیته که همیشه دوست داشتی جزو خاصترینها باشی

………………………………………………………………………………………

وقتی کبوتری شروع به معاشرت با کلاغها می کند
پرهایش سفید می ماند
ولی قلبش سیاه میشود
دوست داشتن کسی که لایق دوست داشتن نیست
اسراف محبت است.

………………………………………………………………………………………

زیاد با خدا حرف بزن
زیاد با خدا رفت و آمد کن
وقت? دلت با خداست،
بگذار هر کس میخواهد دلت را بشکند …
وقت? توکلت با خداست،
بگذار هر چقدر میخواهند با تو ب? انصاف? کنند …
وقت? امیدت با خداست،
بگذار هر چقدر میخواهند نا امیدت کنند …
وقت? یارت خداست،
بگذار هر چقدر میخواهند نارفیق شوند …
همیشه با خدا بمان
چترِ پروردگار، بزرگترین چترِ دنیاست …

………………………………………………………………………………………

روزى روستاییان تصمیم گرفتند براى بارش باران، نماز باران بخوانند و دعا کنند. در روزی که براى این کار در بیابان جمع شدند، تنها یک پسر بچه با خود چتر همراه داشت.
این یعنی ایمان…

………………………………………………………………………………………

در مسابقه بین شیر و آهو، بسیاری از آهوها برنده می شوند.
چون شیر برای غذا می دود و آهو برای زندگی.
پس: ” هدف مهم تر از نیاز است “

………………………………………………………………………………………

همیشه کسی وجودداردکه سرراهتان سنگ پرتاب کند, این به شمابستگی دارد که باآن سنگهاچه میسازید, پل یادیوار.
شما معمارزندگیتان هستید سعی کنید معمارخوبی باشید.

………………………………………………………………………………………

فردا، روزی است بزرگتر از امروز! سعی کن امروز بزرگتر شوی، تا در بزرگی فردا گم نشوی…!

………………………………………………………………………………………

سکه ها همیشه صدا دارند
اما اسکناس ها بیصدا
پس هنگامی که ارزش و مقام شما بالا میرود
بیشتر آرام و بیصدا باشید …

متن زیبا برای اینستاگرام

متن برای اینستاگرام

تنها آب های آرام هستند که چهره ها رو
بدون انحراف و درست نشان می دهند..
بنابراین تنها ذهن های آرام می توانند درک شایسته و درستی از زندگی داشته باشند.
زندگی را رنگ بزن،
” رنگ شادی “
نگذار او رنگت کند..
به ” رنگ غم “…

………………………………………………………………………………………

چارلی چاپلین: آدم خوبــــــــــی باش ولی وقتت رو برای اثباتش به دیگران تلف نکن!

همیشه آنچه که درباره “من” میدانی باور کن،

نه آنچه که پشت سر “من” شنیده ای “من” همانم که دیده ای نه آنکه شنیده ای…!!!

………………………………………………………………………………………

زندگی هرچقدر هم که بد به نظر برسه، همیشه کاری هست که بشه انجام داد و توش موفق بود…
تا زمانی که زندگی هست، امید هم هست.

………………………………………………………………………………………

ساحتار جامعه انسانی مانند
بازی دومینو است ، پس هرگز
از افتادن دیگران شاد نشو چون
دیر یا زود نوبت خودت هم میرسد

………………………………………………………………………………………

انسان ممکن است با یک نفر بیست سال زندگی کند
و آن شخص برایش یک غریبه باشد
می تواند با یک نفر بیست دقیقه وقت بگذراند و تا آخر عمر فراموشش نکند

………………………………………………………………………………………

خوشبختی از آن کسی است
که در فضای شکرگزاری زندگی کند
چه دنیا به کامش باشد و چه نباشد
چه آن زمان که می دود و نمیرسد
و چه آن زمان که گامی برنداشته،خود را در مقصد می بیند
چرا که خوشبختی
چیزی جز آرامش نیست
و هر کس که این موهبت الهی را دارد
خوشبخت است

………………………………………………………………………………………

و خوب باش ، حتی اگر آدم های اطرافت خوب نیستند ،
تو خوب باش ، حتی اگر همه از خوبی هایت سو استفاده کردند ،
تو خوب باش ، حتی اگر جواب خوبی هایت را با بدی دادند ،
تو خوب باش ، همین خوب ها هستند که زمین را برای زندگی زیبا می کنند …

………………………………………………………………………………………

چیزی که سرنوشت انسان را می سازد
“استعدادهایش” نیست
“انتخابهایش” است . . .

………………………………………………………………………………………

زمان ، رایگان است ولی بسیار قیمتی
نمیتوانید صاحبش باشید ، اما میتوانید از آن استفاده کنید
نمیتوانید نگه اش دارید ، اما میتوانید صرفش کنید
و وقتی که از دست دادید ، دیگر هرگز نمیتوانید به دستش بیاورید …!

متن زیبا درباره زندگی

متن در مورد زندگی

هرکس همان گونه است که فکر می کند پس مراقب افکار خود باشید .
ذهن همچون ساعتی پیوسته درحال کار کردن است و
باید هر روز با اندیشه های خوب آن را کوک کرد .

………………………………………………………………………………………

هر یک از لحظات زندگیه ما ، همچون گوهری بی نهایت ارزشمنده
که به هیچ وجه نمیشه روی اون قیمت گذاشت
پس باید نهایت تلاشمون رو برای بهبود همون لحظه داشته باشیم …

………………………………………………………………………………………

آرام باش !
اهداف بلند داشته باش !
دن?ا را بنگر !
ارزش هر ثان?ه را بدان !
قبل از هرکار?، به بازتاب آن ب?ند?ش !
در راه هدفها?ت، سخت? را هل بده و کنار بزن !
و هم?شه خوشحال باش
هر روز که ب?دار م?شو?،به تو فرصت زندگ? دوباره داده شده است
م? توان? همه گذشته را کنار بگذار? و از نو آغاز کن?،
آن را زندگ? کن، با عشق زندگ? کن …

………………………………………………………………………………………

سرچشمه حیات آدمى “دل” است.
هر آنچه را که از دل بگذرانیم ؛
دیر یا زود همان
در زندگیمان رخ خواهد داد ..
پس، به دل بیآموزیم که
فقط نیکى ها را از خود بگذراند ..

متن های زیبا و دلنشین

متن های زیبا و دلنشین

شما شبیه کسانی خواهید شد که
بیشترین رابطه را با آن ها دارید،
پس با افرادی معاشرت کنید که
ذهنی ثروتمند دارند.

………………………………………………………………………………………

انتخابی که هر انسانی همیشه پیش‌رو دارد،
خواندن کتاب و صعود به سمت قله،
و یا همان پایین نشستن و تماشای تلوزیون…

………………………………………………………………………………………

انتظاراتی که انسان از دیگران دارد، میله‌هایی هستند که او با آن‌ها زندان خود را می‌سازد…

………………………………………………………………………………………

بالا رفتن از کوه سخته
ولی منظره ای که از
قله کوه می توانی ببینی
بی نظیره !

………………………………………………………………………………………

هفت چیز بدون هفت چیز دیگر خطرناک است:
ثروت بدون زحمت
دانش بدون شخصیت
علم بدون انسانیت
سیاست بدون شرافت
لذت بدون وجدان
تجارت بدون اخلاق
و عبادت بدون ایثار

………………………………………………………………………………………

شاد کردن یک انسان میتواند دنیا را تغییر دهد
شاید که کل جهان را عوض نکند اما جهان او را دگرگون میکند….

………………………………………………………………………………………

زلال باشید…پرندگان به برکه های آرام پناه میبرند؛
و انسانها به دلهای پاک،
زیرا دلهای پاک همچون برکه های آرام اند،
و دیگران بدون هیچ وحشتی به آنها اعتماد میکنند،
پس خوشا بحال کسانی که مایه آرامش دیگران هستند…

………………………………………………………………………………………

مسیر رسیدن به خوشبختی : 
1- قلبتان را از کینه خالی نگه دارید.
2- ذهنتان را از نگرانی خالی نگه دارید.
3- ساده زندگی کنید.
4- کم توقع باشید.
5- گذشت داشته باشید و ببخشید .

………………………………………………………………………………………

ازلحظه به لحظه زندگی کردن گریـــــزی نیست
باید هـــــــرلحظه را چنان باید زیست که گویی واپسین لحظه است،
پس، وقت را در جــــــــــــدل،گــــــــلایهو نــــــــزاع تلف نباید کرد
شاید لحظه بعد حتی? بزای پوزش طلبی در دست نباشد.

………………………………………………………………………………………

زیاد خوب نباش
زیاد دم دست هم نباش
زیاد که خوب باشی…
دل آدم ها را می زنی
آدم ها این روز ها…
عجیب به خوبی…و
به شیرینی…
حساسیت پیدا کرده اند
زیاد که باشی…
زیادی می شوی

متن زیبا در مورد عشق

متن در مورد عشق

اگرکسی را یافتی که
در لبخندت،غمت را دید
درسکوتت،حرفهایت را شنید
و درخشمت،محبت را فهمید
بدان او
بهترین دارایی زندگی توست

………………………………………………………………………………………

یکی از بزرگترین اسرار عشق و محبت این است که بیاموزید چگونه آرمانها و اندیشه های ناهماهنگ را از ذهن خود بزدایید و همواره آرزویی کنید که صادقانه می خواهید، نه آنچه که فکر می کنید شاید بتوان به دست آورد.

………………………………………………………………………………………

یکی از زیباترین لحظه ها ،
لحظه‌ایه که میبینی‌ یکی‌ لبخند رو لبشه
و تو میدونی‌ که …
تو دلیل اون لبخند هستی‌ …

………………………………………………………………………………………

یک دل.. یک آسمان.. یک بغض..
و آرزو های ترک خورده!!
خنده های تـــو
آرزوهـــای مـن انـد
بخــند و لبخندی بزن
تا برآورده شوند…

متن زیبا کوتاه

 


بهترین عکس های پروفایل

عکس پروفایل

یک دوره از زندگیم
گم شد…
وقتی
میان آرزوهای “کودکی” ام
“پیر” شدم…!


انسان مانند دریاست ؛
هر چه عمیق تر باشد آرامتر است.
انسان بزرگ بر خود سخت می گیرد
و انسان کوچک بر دیگران.
انسان قوی از خودش محافظت میکند
و انسان قویتر از دیگران.
وقطعاً این قدرت را فقط میتوان در پناه پروردگار داشت.
هرکس که به او نزدیک تر است،
آرامتر، متواضع تر و قدرتمندتر است،
و تابش نور او را میتوان هر لحظه حس کرد


ما در یک دنیا به خواب رفتیم
و در دنیای دیگری از خواب بیدار شدیم

حالا دیزنی لند هم سحرآمیز نیست
پاریس هم دیگر عاشقانه نیست
حتی نیویورک هم دیگر خارق‌العاده به نظر نمی‌رسد
دیوار چین هم دیگر قلعه تدافعی نیست
ومکه خالیست….

به آغوش کشیدن و بوسیدن به یکباره اسلحه ای مرگبار شدند

و به دیدن پدرمادر و دوستان نرفتن دلیل عشق به آنهاست
وناگهان متوجه می‌شوید که قدرت، زیبایی و پول بی ارزش می‌شوند وقتی نمی‌توانداکسیژن حیاتی را به شما بدهد

جهان به زندگی خود ادامه می‌دهد و زیباست
فقط انسان رادرقفس قرار داده
به تصورم جهان در حال فرستادن پیام به ماست
(وجود تو لازم نیست)

هوا زمین و آسمان نیازی به وجودتان ندارد و بدون شما قادر است به زندگیش ادامه دهد
وقتی برگشتید به یاد داشته باشید که شما میهمان هستید

عکس پروفایل خاص غمگین

کاش قلبم درد تنهایی نداشت
چهره ام هرگز پریشانی نداشتکاش میشد راه سرد عشق را بی خطر پیمودوقربانی نداشت

از تو ای عشق، در این دل چه شررها دارم
یادگار از تو چه شب‌ها، چه سحر ها، دارم

با تو ای راهــــزن دل، چه سفـر ها دارم
گرچه از خود خبرم نیست، خبر ها دارم

تو مرا واله و آشفته و رسوا کردی
تو مرا غافل از اندیشـه‌ی فردا کردی

وصل و هجران سبب گرمی بازار تو بود
راست گویم دل دیوانه گرفتــار تو بود

چون نکو می‌نگـرم شمع تو، پروانه توئی
حــرم و دیر توئی، کعبه و بتخانه توئی

راز شیرینــــی این عالم افسانه توئی
لب دلـدار توئی، طـره‌ی جانانه توئی

گرچه از چشم بتی بیدل و دینم، ای عشق
هر چه بینم همه از چشم تو بینم؛ ای عشق

کاش دائم دل ما از تو بلرزد، ای عشق
آن دلی کز تو نلرزد ؛به چه ارزد؛ ای عشق


نجار، قبل از اینکه شروع به ساختن چیزی کند، باید نقش? دقیق همه‌چیز را بکشد. او پیش از اینکه یک صندلی بسازد، دقیقاً می‌داند نتیج? کارش چه خواهد شد و اگر به انداز? کافی مهارت و تجربه داشته باشد، هیچ خطایی رخ نخواهد داد.

اما باغبان چطور؟ او هم هم? تلاشش را می‌کند، به جزئی‌ترین نشانه‌ها توجه دارد و بهترین شرایط را برای رشد گل‌ها و گیاهانش فراهم می‌کند. اما با وجود این، نمی‌تواند تعیین کند که درختی که کاشته، یا گلی که پرورش داده، چه شکلی خواهند شد. باغبان، برخلاف نجار، همیشه منتظر چیزهای پیش‌بینی‌نشده است. یک روز صبح از خواب بیدار می‌شود و می‌بیند درخت‌ها زودتر از چیزی که انتظار داشت شکوفه کرده‌اند. یا می‌بیند گلدانِ سرسبزی ناگهان پژمرده شده است.

بعضی از پدر و مادرها می‌خواهند برای بچه‌شان نجار باشند.
از همان کودکی نقش? راه موفقیت او را پیش خودشان کشیده‌اند.

پسرم باید دانشمند شود، دخترم باید پزشک شود و بعد لحظه لحظ? زندگی کودکشان را مثل نجارها با خط‌کش و پرگار و گونیا اندازه می‌گیرند.

40دقیقه بازی، دو ساعت درس، 20دقیقه تلویزیون و همین‌طور تا آخر.

آن‌ها تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهند این برنامه به هم بریزد، اما نکت? بزرگی را فراموش کرده‌اند:
نجارها با چوب بی‌جان کار می‌کنند، ولی بچه‌ها نهال‌های زنده‌اند.

آلیسون گوپنیک، نویسند? کتاب علیه تربیت فرزند، می‌گوید باید برای بچه‌ها باغبان بود.

باید به آن‌ها توجه کنیم، شرایط رشد و بالندگی‌شان را فراهم کنیم، اما بدانیم که آن‌ها باید راه خودشان را بروند.

با بازی، زندگی‌کردن را بیاموزند و با شلختگی و به‌هم‌ریختگی، اهمیت نظم و برنامه‌ریزی را درک کنند.

یادمان نرود که مرغوب‌ترین میز و صندلی‌ها هم هیچ‌وقت شکوفه نخواهند

عکس پروفایل خاص دست در دست

گاهی محتاجم به اقتدار
در صدایت ,که حس کنم
برایم هرکاری میکنی‌
پس نزدیک بیا, بدون لبخند و جدی
تکیه کن به من ,با لحن دریاییتبگو دوستتدارممثل لحن جدیت ,مرا بغل کن…

/////////////////////////////////////////////////////

گاهی چنان
گره می‌خورد دلت به دلی
?ه هیچ چیز و هیچ?س را
یارای گشایشش نیست
گاهی چنان مست می‌شوی
از شنیدن صدایی
?ه نفس هایش را بوسه می‌زنی
گاهی چنان نامی را
با جان و دل می‌خوانی
?ه پژوا? موسیقی عاشقانه ایست
گاهی چنان بیتاب می‌شوی
?ه بجای اش?، سیل می‌باری
گاهی چنان دلتنگ می‌شوی
?ه سَر بر دیوارِ جنون جان می‌دهی
اینچنین است قصه? عشق و دلباختگی
و آغاز تمام تنهایی ها !


می کوباند بر صخره
آشفتگی هایش را
موج نا آرام

من
آزردگی هایم را مشت می کنم و
می کوبم بر قلب ناچارم
و او جز صدای تپشی روزمره
آهی ندارد که فریاد کند

آه می کشم و فریادم می کند موج دریا اینچنین
چگونه با تپش قلب من آشناست؟
غریبه ای آشناتر از دوستان ناسازگار
غریبه ای هم یارتر از همسایگان آزار

عکس پروفایل نوستالژی دهه 60

یکی بود یکی نبود زیر گنبد کبود
توی این شهرقشنگ یه روزی هیچی نبود
دیوارامون گلی بود تلفن هندلی بود
کارامون هردلی بود گازمون کپسولی بود
برقمون چراغ سیمی لامپ هامونم قدیمی
قفل درها خفتی بود یخچالامون نفتی بود


همه امیدت به اون باشه
به اون بالاسری
به اونی که میگه از رگ گردنم بهت نزدیکتره
به اونی که وقتی میشد مچتو بگیره دستتو سفت گرفت و کمکت کرد

به اونی که وقتی تنبیه هم میکنه میشه تو تنبیهش محبتشو دید

به اونی که ممکنه دیر چیزی که میخواستیو بده ولی بهترینو میده
به اونی که وقتی داری گریه میکنی با لبخند نگات میکنه و میگه :
صبر کن واست بهترینارو گذاشتم کنار

به اونی که گناهتو یک بار مینویسه و ثوابتو صد بار
به اونی که عاشقانه عاشقته و صد بار اینو گفته

وقتی همه امیدت به اون باشه
خیالت راحته که یه پشت و پناه گرم ، یه حامی قوی و یه دست پر مهر داری که حتی یک لحظه هم ازت غافل نیست

عکس پروفایل خاص چشم هایش
تادلـــبر و دلـــدار تو باشے
خوبم
مجنون شدم و یار تو باشے
خوبم
دردیست که اے کـــاش
مداوا نشود
وقتے که پرستـار تو باشےخـــوبم

——————————

مشکل است از کوی او قطع نظر کردن مرا
ورنه آسان است از دنیا گذر کردن مرا

بال من در گرد سر گردیدن گل ریخته است
از مروت نیست زین گلشن به در کردن مرا

نیست در کالای من چون آب روشن پشت و روی
چیست یارب مطلب از زیر و زبر کردن مرا؟

گر چه از شیشه است نازک تر دل بی صبر من
سینه پیش سنگ می باید سپر کردن مرا

پیش گل چاک گریبان باز کردن زود بود
شرم می بایست از مژگان تر کردن مرا

در شکرزاری که موران کامرانی می کنند
نیست از انصاف محروم از شکر کردن مرا

دل چه باشد تا ز من باید به پنهانی ربود؟
آخر ای بی درد، بایستی خبر کردن مرا

با چنین سامان حسن ای غنچه لب انصاف نیست
از برای بوسه ای خون در جگر کردن مرا

من که با یاد تو دنیا را فرامش کرده ام
از مروت نیست از خاطر به در کردن مرا

در بیابانی که از نقش قدم بیش است چاه
با دو چشم بسته می باید سفر کردن مرا

از صدف صد پرده صائب کار من نازکترست
آب تلخ و شور می باید گهر کردن مرا

عکس پروفایل خاص مفهومی

زمان انسان ها را دگرگون میکند…
اما تصویری که از ایشان داریم ثابت نگه میدارد…
هیچ چیز دردناکتر از این تضاد میان دگرگونی آدم ها و ثبات خاطره نیست…


بی خبر از قلبِ من دانی چه کردی که منم
آسمان را در پِیَت گشتم به اصرارِ دلم

شفقِ گیسوی یارم میکشاند سمتِ خود
گر نه من گم میشدم راهی ندانم تا برم

هر چه سختی دیدم و تاریکی و درماندگی
جمله شیرین میشُدم باشد که من تلخم بگم

گر هزاران فَرسَخَم باشد میان من و تو
باز و بستش تا کنی چَشمت همانا میرسم

من همانم که به شوقت غرق اشکم میشوم
گر بِگی من هم،محال است دل به رویاها بدم

بهترین عکس پروفایل

بهترین عکس پروفایل متن زیبا

ما شبیه جنسِ ،
خاک خوردِعِ داخلِ ویتری?نیم !
که یِه نفر انتخابمون کرْد ،
اما …
حاضر نَُشد بهامونُ پرداخت کُنِه
فَقط اومَد دلخوشمون کَردُ رفت ؛
رَفت یِه دوُرى بزنهِ وُ بَرگردِه

==================

وقتی ناراحتی تصمیم نگیر
وقتی دیر میشه عجله نکن
وقتی یکیو دوسش داری زود بهش نگو بذار خودش بفهمه

وقتی خیلی خوشحالی به کسی قول نده
وقتی یکی دلتو شکست سر یکی دیگه تلافی نکن

وقتی بغضت گرفته پیش هرکی گریه نکن شاید همون دشمنت باشه از ته دل خوشحال بشه

وقتی با یکی قهر کردی پشت سرش حرف نزن شاید دوباره بخوای باهاش دوست بشی

و آخرش اینکه اگر خودت دلت پاکه,
فکر نکن همه مثل خودتن .!


خدا در جاهایی دور از انتظار
به دست افرادی دور از انتظار
در مواقعی تصور ناپذیر
معجزات خود را به تو نشان میدهد
خدایا به من ایمانی عطا کن که
نگران روزی ام نباشم
درست مانند کودکی که نگران وعده بعدی غذایش نیست
زیرا به مهربانی مادرش ایمان دارد

بهترین عکس پروفایل مفهومی خاص

با تو باشم بی نیاز از هـر نیازم خوب من
با همه خوب و بد دنیـا بسازم خوب من

با تـو باشم آسمان زیر پر و بال من است
با صدای خنده هایت نغمه سازم خوب من

شاعر چشمان تـو بودن برایـم آرزوست
در غزل با عشق تو من یکه تازم خوب من

با من از ماندن بگو رفتن عذابـم میدهد
در قمـار زندگی بـا تـو نبازم خوب من

نـاز چشمان نجیبت را بـه جانم میخرم
قبله ام چشمان تو ،رو به نمازم خوب من

آنقـَدَر پـاک و زلالی و مقدس نـازنین
دوست دارم پیش تو دل را ببازم خوب من

میشوی سنگِ صبـوری بـر من ِسنگ صبور
کس نباشد غیـر تو محرم به رازم خوب من

=========================

زخمی بر پهلویم هست
روزگار نمک می‌پاشد
و من پیچ و تاب می‌خورمو همه گمان میکنند که من مــی‌رقصـــم

============================

در ادبیات فارسی داریم:
اندک اندک به هم شود بسیار
دانه دانه است غله در انبار

در ریاضیات هم فصلی داریم بنام تصاعد و لگاریتم که می گوید اگر روزی تصمیم بگیرید با یک تومان (فقط ده ریال!) پس اندازی را شروع کنید و هر روز آن را دو برابر کنید؛ بعد از یک ماه یک میلیون تومان و بعد از یک سال بیش از هفت میلیارد تومان پس انداز خواهید داشت!

واقعاً متعجب خواهید شد!
اما این اثر را صاحب مجله موفقیت در آمریکا بنام دارن هاردی، “اثر مرکب” نامید.
این قانون در تمام ابعاد زنگی جاریست

اگر روزی یک قاشق برنج کمتر بخورید و چند دانه برنج خام آن را در یک کیسه جداگانه بریزید، پس از یک سال، مصرف دو سال دیگر برنج ذخیره کرده اید!

اگر روزی یک دقیقه تمرین کششی انجام دهید بعد از سه ماه، بدنی به نرمی ژیمناستیک کاران خواهید داشت.

اگر شبی یک صفحه کتاب مربوط به شغل یا علایقتان بخوانید بعد از دو سال به اندازه یک دکترای تخصصی سواد خواهید داشت:

رهرو آن نیست گهی تند و گهی خسته رود
رهرو آنست که آهسته و پیوسته رود!

عبارات تاکیدی هم همین کار را با سلامت جسم و روان شما خواهند کرد

تا یکی دو ماه اثر قابل توجهی نشان نمی دهند، اما بعد از شش ماه اثر شگفت انگیزشان پدیدار می شود و در تمام ابعاد زندگی شما متجلی می شود:

من هر روز یک قدم کوچک به جلو بر میدارم
یک ریال پس انداز، یک دقیقه ورزش، یک قاشق غذا کمتر، یک کلمه محبت آمیز بیشتری به اطرافیانم به زبان می آورم.

من به اثر تصاعدی استمرار و پیوستگی عبارات تاکیدی ایمان دارم

عکس پروفایل خاص کفش

عکس پروفایل خاص

وقتی صبرت سر اومد و طاقتت کم شد
رو به خدا مدام در دلت بگو:

اراده ی تو، نه اراده من
به طریق تو، نه به طریق من
به وقت تو، نه به وقت من

شکر کن برای همه نعماتی که به چشم نمی آیند ولی بدون آن نعمات، زندگی ما
تهی و بی معنا بود

مثل هر نفسی که می کشیم
سلامی که از سر وجود از
عزیزی می شنویم
و همین خوابی که شبها،
ما را به رویاهایمان پیوند میزند
و به آرامش و سکون میرساند.

———————————————————

اگر توانستی تا آخر گوش دادن ، “قضاوت” نکنی

گوش دادن را یاد گرفته ای . . .

فاصله همیشه اصالتش بد نیست
میتوانید بفهمید
طرفتان چند مرده حلاج است
که در نبودتان،
چقدر برایش بودید
که دوست داشتنش فقط جلوی چشمانتان است
یا اینکه بلد است
آنقدر دلتنگ شود که فاصله
را تمام کند
و تنها اثر فاصله رویش دلتنگی است
و بس
و ذره ای خدشه به تعهد و
دلبستگی تان وارد نکند
بعد از مدت ها ندیدن
دیدن بعد از فاصله عجیب میچسبد

منبع:

https://rebsona.ir/%d8%b9%da%a9%d8%b3-%d9%be%d8%b1%d9%88%d9%81%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af/