سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چند نکته ضروری در طراحی پوستر

پوسترها یک وسیله معمولی برای انتقال اطلاعات به مخاطبان هدف بودند. اما در روزگار مدرن ، پوسترها به یک استراتژی موثر بازاریابی تبدیل شده اند که توجه مردم را به سمت رویداد مربوط به تجارت جلب می کند. طراحی پوستر خوب برای محصولات یا خدمات ، قیمت ها و سایر پیشرفت های تجاری حتی می تواند بینندگان را به خریداران بالقوه تبدیل کند.

پوسترها اکنون یک وسیله مقرون به صرفه برای ارتقاء مشاغل هستند. بسیاری از بازاریابان برای تبلیغ محصولات یا خدمات تازه معرفی شده خود ، اقدام به تبلیغات تبلیغاتی می کنند. آنها همچنین برخی از کاهش ها در قیمت های خود را با استفاده از یک پوستر اعلام می کنند. از آنجا که مشاغل کوچک به دنبال کاهش هزینه های خود در تبلیغات و بازاریابی هستند ، پوسترها ابزار مورد علاقه آنها برای جلب توجه مشتریان است.

یکی از عناصر اصلی در طراحی پوستر اندازه های مختلف آن است. طراحی پوستر در اندازه های مختلفی ارائه می شود. اما اندازه های رایج 8.5 در 11 اینچ و 11 در 17 اینچ و 22 در 34 اینچ است. همچنین فرمت های بزرگتر مثل 24 در 36 اینچ وجود دارد. در حالی که پوسترها معمولاً با یک جهت عمودی طراحی می شوند ، اما به صورت افقی نیز طراحی می شوند.

پوسترها را می توان به هم ریختگی یا سر راست نشان داد. اگر بیش از حد از رنگ ها ، فونت ها ، تصاویر یا چهره های متحرک در انتقال اطلاعات استفاده شود ، بینندگان را گیج می کند. اما یک طراح با تجربه فقط چند عنصر را ترجیح می دهد تا بینندگان بتوانند روی پیام تمرکز کنند.

قدرت پوسترها در ایجاد آگاهی در مورد یک موضوع یا انتقال پیام مارک و جلب توجه مخاطب در خرید محصولات یا خدمات بسیار زیاد است. این را می توان از برخی طرح های پوستر که با مهارت های خلاقانه آنها متحیر می شوید ، ارزیابی کرد. بعد از اینکه الهام بخشید تا کاری خلاقانه انجام دهید ، آماده اید که پوستری را برجسته کنید.

در اینجا نکات اساسی در طراحی پوستر آورده شده است:

01. باید از راه دور قابل خواندن باشد

پوسترها به دلیل اندازه های بزرگ از فاصله مناسب قابل مشاهده هستند. اما اطلاعاتی که آنها منتقل می کنند نیز باید از فاصله معقول قابل خواندن باشند. مردم اهمیتی نمی دهند که یک پوستر خیلی نزدیک باشد تا آن را بخواند. بسیاری از آنها پوستری را در چاپ های زیبا نخوانده اند.

متن در قالب پوستر در سه لایه مجزا نمایش داده می شود . در بالا ، یک عنوان با حروف پررنگ وجود دارد. به دلیل فونت های بزرگتر از فاصله دور قابل خواندن است. از یک تایپ خواندنی اما جالب توجه استفاده کنید.


سطح دوم متن جزئیات است. اطلاعات اولیه و پیام پوستر خود را اراِئه دهید. اما سایز فونت جزئیات را طوری ارائه دهید که نیمی از عنوان اصلی باشد. یا اگر می خواهید از یک مقیاس بزرگتر استفاده کنید ، مطمئن شوید که آن را به طور مشخص از تیتر جدا کرده اید. سایر جزئیات که از اهمیت کمی برخوردار هستند می توانند در قسمت پایین پوستر در فونت های کوچکتر گنجانده شوند.

02. کنتراست ایجاد کنید

مردم این روزها وقت ندارند که به چیزهای پیرامون خود توجه کنند. زمان توجه آنها امروز کوتاهتر از گذشته است. آنها اهمیتی نمی دهند که یک پوستر را از نزدیک ببینند ، مگر اینکه طراحی آن آنها را مجبور به انجام چنین کاری کند. اما اگر برخی از عناصر کنتراست وجود داشته باشد ، وقتی به پوستر شما نگاه می کنند ، توجه آنها را جلب می کند.

کنتراست باعث می شود که چیزها را فوراً ببینیم زیرا تفاوت بزرگی بین این دو عنصر وجود دارد. بنابراین ، می توانید از رنگ های تیره و روشن استفاده کنید. سیاه خالص و سفید خالص مقادیر نهایی رنگ کنتراست را ارائه می دهد. همچنین می توانید متن تاریک را با یک پس زمینه روشن ترکیب کنید. بنابراین ، به جای استفاده از پالت رنگ یکنواخت ، شما باید رنگ هایی را انتخاب کنید که کاملاً متفاوت به نظر می رسند. به طور مشابه ، از فونت های مناسب با اندازه های مختلف استفاده کنید که افراد بتوانند به راحتی از فاصله دور مشاهده کنند.


در واقع ، کنتراست از راه های مختلف توسط یک طراح پوستر قابل دستیابی است. با قرار دادن آلی در برابر هندسی و لبه ها در برابر گوشه ها می توان با شدت رنگ و شکل آن اطمینان حاصل کرد. همچنین هنگامی که به کنتراست به عنوان یک عنصر طراحی تاثیرگذار فکر می کنید می توانید مقیاس را در مقابل سایز آزمایش کنید. تضاد فاصله و فضای سفید نیز می تواند توجه را به خود جلب کند. تکنیک های دیگر شامل کنتراست با تکرار و الگوها ،مجاورت و جدایی ، ترکیب فونت و ویژگی های پیچیده و ساده می باشد.

03. مکان را در نظر بگیرید

یکی از مواردی که هنگام ایجاد طراحی پوستر باید در نظر گرفته شود ، مکان قرارگرفتن پوستر است. بدانید که پوستر در کجا قرار خواهد گرفت. اما بسیاری از عوامل مانند اندازه پوستر و درهم ریختگی بصری به مکانی که پوستر قرار می گیرد، بستگی دارد. مردم باید بتوانند تماس شما برای اقدام را ببینند. این یک عامل اساسی است. به عنوان مثال ، اگر پوستر شما روی دیوار سبز آویزان است ، ممکن است بخواهید از یک رنگ متضاد استفاده کنید.


شما باید به صراحت در مورد مکانی که پوستر در آن ظاهر می شود ، به طراح ، که از خدمات طراحی گرافیکی استفاده می کند،توصیح دهید. ممکن است یک سایت فیزیکی یا یک سایت آنلاین باشد. طراح مکان را در نظر می گیرد و پوستر را بر این اساس طراحی می کند.

04. متفاوت باشید

پوستر شما یا بصورت آنلاین منتشر می شود یا در تابلو اعلانات نمایش داده می شود. بسیاری از پوسترهای دیگر در حال حاضر در این مکان ها وجود دارند. بنابراین پوستر شما برای جلب توجه مردم باید سخت رقابت کند. برای رقابت برای جلب توجه مخاطبان ، پوستر شما باید متفاوت باشد. باید یک تصویری دیدنی و جذاب باشد. وقتی افراد از کنار پوستر می گذرند ، باید نگاهشان طوری جذب شود که به طور عمیق مطالب شما را بخوانند. اگر این اتفاق نیفتد ، طراحی نیاز به پیشرفت دارد.

 

منبع : http://koala.royablog.ir/post/4/%DA%86%D9%86%D8%AF+%D9%86%D9%83%D8%AA%D9%87+%D8%B6%D8%B1%D9%88%D8%B1%D9%8A+%D8%AF%D8%B1+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%B1